Instrukcja LOBO
I. Widok szablonów i działanie
System URVE dla LOBO 10 składa się z kliku widoków na ekranie, które pozwalają na przeglądanie listy wydarzeń, dokonywanie rezerwacji, zgłaszanie problemów technicznych, a także na wyszukiwanie najbliższych wolnych sal. Widok poszczególnych szablonów może nieznacznie się różnić w poszczególnych instalacjach i należy uwzględnić ewentualne zmiany funkcjonalne, wynikające z tego faktu. W każdym przypadku czynność potwierdzamy przyciskiem Rezerwuj/Zaloguj/Wyślij/Wybierz lub anulować przyciskami Anuluj/Powrót.
1. Widok listy wydarzeń (dla danej sali)
- Menu
- Maksymalna ilość osób przewidziana dla sali
- Wyposażenie sali
- Nazwa sali
- Dodawanie rezerwacji
- Wyszukiwanie wolnej sali
- Nazwa wydarzenia
- Prowadzący wydarzenie
- Czas trwania wydarzenia
- Potwierdzanie wydarzenia
- Oś czas prezentująca zajętość sali w danym dniu
2. Logowanie do Active Directory, Lotus – niezbędne do potwierdzenia czynności wykonywanych przy panelu
Dokonywanie czynności z poziomu urządzenia Lobo 10 wymaga autoryzacji użytkownika przy pomocy danych z Active Directory/Lotus.
- Login
- Hasło
- Informacja o możliwości skorzystania z czytnika RFID
System nie zapisuje danych użytkownika, dlatego podczas każdej czynności wymagającej autoryzacji konieczne jest ich ponowne wprowadzenie.
3. Menu
Widok menu pozwala na wybranie odpowiedniej czynności. Otwieramy je naciskając przycisk (pkt 1.1) lub przesuwając palcem od lewej krawędzi w kierunku środka ekranu.
- Zgłoszenie problemu w sali
- Zamówienie cateringu – możliwe jedynie przed rozpoczęciem danego wydarzenia
- Zamówienie dodatkowego wyposażenia – możliwe jedynie przed rozpoczęciem danego wydarzenia
- Pozwala na tymczasową zmianę sali na panelu. Dzięki temu możemy przeglądać jej wydarzenia oraz dokonywać w niej rezerwacji
- Przełącza do widoku kalendarza danej Sali
- W czasie trwającego wydarzani pozwala na szybki podgląd listy wydarzeń
4. Wyszukiwanie wolnej sali
Widok pozwala na wyszukanie wolnej sali i zarezerwowania jej.
- Pole określające godzinę rozpoczęcia
- Pole określające godzinę zakończenia
- Wyszukiwanie wolnej sali
- Lista sal spełniających kryteria wyszukiwania
5. Rezerwacja Sali
- Pole nazwy wydarzenia
- Pole godziny rozpoczęcia wydarzenia (wybór z kalendarza)
- Pole godziny zakończenia wydarzenia (wybór z kalendarza)
- Nazwa sali
- Anulowanie rezerwacji / powrót do listy wydarzeń
- Rezerwacja wydarzenia
6. Widok aktywnego wydarzenia
W momencie, gdy w danej sali trwa wydarzenie, widok listy wydarzeń zmienia się na widok aktywnego wydarzenia.
- Pozwala na wcześniejsze zakończenie spotkania i zwolnienie sali
- Dodawanie rezerwacji
- Wyszukiwanie wolnej sali
- Nazwa aktualnego wydarzenia
- Osoba prowadząca aktualne wydarzenie
- Godzina zakończenia aktualnego wydarzenia
- Potwierdzenie spotkania
7. Potwierdzanie spotkania
Spotkanie można potwierdzić na określoną ilość czasu przed spotkaniem
lub w trakcie jego trwania (standardowo czas ten wynosi 15 min). Czas ten definiowany jest przez Administratora w ustawieniach systemu. Spotkanie można potwierdzić z widoku listy wydarzeń oraz widoku aktywnego wydarzenia. Brak potwierdzenia spowoduje usunięcie wydarzenia z listy.
8. Zgłaszanie problemu
W celu zgłoszenia problemu należy wybrać przycisk „Zgłoś problem” z menu i z listy dostępnych zgłoszeń, wybrać, czego dotyczy zgłoszenie.
- Wybór rodzaju problemu
9. Zamawianie cateringu
W celu złożenia zamówienia należy wybrać przycisk „Zamów catering” z menu i wprowadzić potrzebne dane.
- Ilość osób dla której chcemy zamówić catering
- Rzeczy, które chcemy zamówić
- Wybór wydarzenia dla którego dokonujemy zamówienia
10. Zamawianie dodatkowego wyposażenia
W celu zamówienia dodatkowego wyposażenia należy wybrać przycisk „Zamów dodatkowe wyposażenie” z menu i wprowadzić potrzebne dane.
- Wyposażenie, które chcemy zamówić
- Wybór wydarzenia dla którego dokonujemy zamówienia
11. Zmiana sali
LOBO pozwala na tymczasową zmianę sali w celu podglądnięcia jej wydarzeń. W tym celu wybieramy z menu pozycję „Zmień salę”.
- Wybór sali, którą chcemy przeglądać
12. Widok kalendarza
Wydarzenia na urządzeniu możemy przyglądać w domyślnym widoku listy, ale też w postaci kalendarza z podziałem na miesiąc/tydzień/dzień. W tym celu wybieramy z menu pozycję „Widok kalendarza”
- Powrót do domyślnego widoku
- Wybór trybu w jakim chcemy przeglądać wydarzenia
13. Zarządzanie wydarzeniem
W celu podglądu szczegółów lub modyfikacji wydarzenia należy będąc na liście wydarzeń przesunąć wybrane wydarzenie w lewą stronę.
- Pokazuje szczegółowe informacje na temat wydarzenia
- Pozwala skrócić lub wydłużyć spotkanie
- Usuwa spotkanie
14. Szczegóły wydarzenia
Po przesunięciu wydarzenia i wybraniu opcji „Informacje” otworzy się okienko ze szczegółami na temat wydarzeń.
- Nazwa wydarzenia
- Nazwa Sali
- Prowadzący wydarzenie
- Opis wydarzenia
- Data i godzina rozpoczęcia oraz zakończenia wydarzenia
15. Zmiana godzin wydarzenia
Jeśli jesteśmy właścicielem wydarzenia, możemy z poziomu panelu skrócić lub wydłużyć. W tym celu z menu wydarzenia wybieramy pozycję „Zmień”.
- Wybór rodzaju zdarzenia – skracanie/wydłużanie spotkania
- Uproszczony wybór modyfikacji czasu spotkania
- Manualne wprowadzenie godziny zakończenia spotkania
16. Usuwanie spotkania
Z menu wydarzenia wybieramy pozycję „Usuń” i po potwierdzeniu uprawnień wydarzenie zostanie skasowane.