Instrukcja LOBO

Instrukcja LOBO

 I. Widok szablonów i działanie

System URVE dla LOBO 10 składa się z kliku widoków na ekranie, które pozwalają na przeglądanie listy wydarzeń, dokonywanie rezerwacji, zgłaszanie problemów technicznych, a także na wyszukiwanie najbliższych wolnych sal. Widok poszczególnych szablonów może nieznacznie się różnić w poszczególnych instalacjach i należy uwzględnić ewentualne zmiany funkcjonalne, wynikające z tego faktu. W każdym przypadku czynność potwierdzamy przyciskiem Rezerwuj/Zaloguj/Wyślij/Wybierz lub anulować przyciskami Anuluj/Powrót.

1. Widok listy wydarzeń (dla danej sali)

Rysunek 1 Widok listy wydarzeń

Rysunek 1 Widok listy wydarzeń

  1. Menu
  2. Maksymalna ilość osób przewidziana dla sali
  3. Wyposażenie sali
  4. Nazwa sali
  5. Dodawanie rezerwacji
  6. Wyszukiwanie wolnej sali
  7. Nazwa wydarzenia
  8. Prowadzący wydarzenie
  9. Czas trwania wydarzenia
  10. Potwierdzanie wydarzenia
  11. Oś czas prezentująca zajętość sali w danym dniu

2. Logowanie do Active Directory, Lotus – niezbędne do potwierdzenia czynności wykonywanych przy panelu

Dokonywanie czynności z poziomu urządzenia Lobo 10 wymaga autoryzacji użytkownika przy pomocy danych z Active Directory/Lotus.

Rysunek 2 Widok weryfikacji użytkownika

Rysunek 2 Widok weryfikacji użytkownika

  1. Login
  2. Hasło
  3. Informacja o możliwości skorzystania z czytnika RFID

System nie zapisuje danych użytkownika, dlatego podczas każdej czynności wymagającej autoryzacji konieczne jest ich ponowne wprowadzenie.

3. Menu

Widok menu pozwala na wybranie odpowiedniej czynności. Otwieramy je naciskając przycisk (pkt 1.1) lub przesuwając palcem od lewej krawędzi w kierunku środka ekranu.

Rysunek 3 Widok menu

Rysunek 3 Widok menu

  1. Zgłoszenie problemu w sali
  2. Zamówienie cateringu – możliwe jedynie przed rozpoczęciem danego wydarzenia
  3. Zamówienie dodatkowego wyposażenia – możliwe jedynie przed rozpoczęciem danego wydarzenia
  4. Pozwala na tymczasową zmianę sali na panelu. Dzięki temu możemy przeglądać jej wydarzenia oraz dokonywać w niej rezerwacji
  5. Przełącza do widoku kalendarza danej Sali
  6. W czasie trwającego wydarzani pozwala na szybki podgląd listy wydarzeń

4. Wyszukiwanie wolnej sali

Widok pozwala na wyszukanie wolnej sali i zarezerwowania jej.

Rysunek 4 Widok wyszukiwania wolnej sali

Rysunek 4 Widok wyszukiwania wolnej sali

  1. Pole określające godzinę rozpoczęcia
  2. Pole określające godzinę zakończenia
  3. Wyszukiwanie wolnej sali
  4. Lista sal spełniających kryteria wyszukiwania

5. Rezerwacja Sali

Rysunek 5 Widok formularza rezerwacji sali

  1. Pole nazwy wydarzenia
  2. Pole godziny rozpoczęcia wydarzenia (wybór z kalendarza)
  3. Pole godziny zakończenia wydarzenia (wybór z kalendarza)
  4. Nazwa sali
  5. Anulowanie rezerwacji / powrót do listy wydarzeń
  6. Rezerwacja wydarzenia

6. Widok aktywnego wydarzenia

W momencie, gdy w danej sali trwa wydarzenie, widok listy wydarzeń zmienia się na widok aktywnego wydarzenia.

Rysunek 6 Widok aktywnego wydarzenia

Rysunek 6 Widok aktywnego wydarzenia

  1. Pozwala na wcześniejsze zakończenie spotkania i zwolnienie sali
  2. Dodawanie rezerwacji
  3. Wyszukiwanie wolnej sali
  4. Nazwa aktualnego wydarzenia
  5. Osoba prowadząca aktualne wydarzenie
  6. Godzina zakończenia aktualnego wydarzenia
  7. Potwierdzenie spotkania

7.  Potwierdzanie spotkania

Spotkanie można potwierdzić na określoną ilość czasu przed spotkaniem
lub w trakcie jego trwania (standardowo czas ten wynosi 15 min). Czas ten definiowany jest przez Administratora w ustawieniach systemu. Spotkanie można potwierdzić z widoku listy wydarzeń oraz widoku aktywnego wydarzenia. Brak potwierdzenia spowoduje usunięcie wydarzenia z listy.

8. Zgłaszanie problemu

W celu zgłoszenia problemu należy wybrać przycisk „Zgłoś problem” z menu i z listy dostępnych zgłoszeń, wybrać, czego dotyczy zgłoszenie.

Rysunek 7 Widok zgłoszenia problemu w sali

Rysunek 7 Widok zgłoszenia problemu w sali

  1. Wybór rodzaju problemu

9. Zamawianie cateringu

W celu złożenia zamówienia należy wybrać przycisk „Zamów catering” z menu i wprowadzić potrzebne dane.

Rysunek 8 Widok zamawiania cateringu

Rysunek 8 Widok zamawiania cateringu

  1. Ilość osób dla której chcemy zamówić catering
  2. Rzeczy, które chcemy zamówić
  3. Wybór wydarzenia dla którego dokonujemy zamówienia

10. Zamawianie dodatkowego wyposażenia

W celu zamówienia dodatkowego wyposażenia należy wybrać przycisk „Zamów dodatkowe wyposażenie” z menu i wprowadzić potrzebne dane.

Rysunek 9 Widok zamawiania dodatkowego wyposażenia

Rysunek 9 Widok zamawiania dodatkowego wyposażenia

  1. Wyposażenie, które chcemy zamówić
  2. Wybór wydarzenia dla którego dokonujemy zamówienia

11. Zmiana sali

LOBO pozwala na tymczasową zmianę sali w celu podglądnięcia jej wydarzeń. W tym celu wybieramy z menu pozycję „Zmień salę”.

Rysunek 10 Widok zmiany sali

Rysunek 10 Widok zmiany sali

  1. Wybór sali, którą chcemy przeglądać

12. Widok kalendarza

Wydarzenia na urządzeniu możemy przyglądać w domyślnym widoku listy, ale też w postaci kalendarza z podziałem na miesiąc/tydzień/dzień. W tym celu wybieramy z menu pozycję „Widok kalendarza”

Rysunek 11 Widok kalendarza

Rysunek 11 Widok kalendarza

  1. Powrót do domyślnego widoku
  2. Wybór trybu w jakim chcemy przeglądać wydarzenia

13. Zarządzanie wydarzeniem

W celu podglądu szczegółów lub modyfikacji wydarzenia należy będąc na liście wydarzeń przesunąć wybrane wydarzenie w lewą stronę.

Rysunek 12 Menu wydarzenia

Rysunek 12 Menu wydarzenia

  1. Pokazuje szczegółowe informacje na temat wydarzenia
  2. Pozwala skrócić lub wydłużyć spotkanie
  3. Usuwa spotkanie

14. Szczegóły wydarzenia

Po przesunięciu wydarzenia i wybraniu opcji „Informacje” otworzy się okienko ze szczegółami na temat wydarzeń.

Rysunek 13 Szczegóły wydarzenia

Rysunek 13 Szczegóły wydarzenia

  1. Nazwa wydarzenia
  2. Nazwa Sali
  3. Prowadzący wydarzenie
  4. Opis wydarzenia
  5. Data i godzina rozpoczęcia oraz zakończenia wydarzenia

15.  Zmiana godzin wydarzenia

Jeśli jesteśmy właścicielem wydarzenia, możemy z poziomu panelu skrócić lub wydłużyć.  W tym celu z menu wydarzenia wybieramy pozycję „Zmień”.

Rysunek 14 Zmiana czasu trwania wydarzenia

Rysunek 14 Zmiana czasu trwania wydarzenia

  1. Wybór rodzaju zdarzenia – skracanie/wydłużanie spotkania
  2. Uproszczony wybór modyfikacji czasu spotkania
  3. Manualne wprowadzenie godziny zakończenia spotkania

16.  Usuwanie spotkania

Z menu wydarzenia wybieramy pozycję „Usuń” i po potwierdzeniu uprawnień wydarzenie zostanie skasowane.

2019-02-19T10:52:32+02:00